f t g m
  • Welkom in kasteel Leliënhuyze, de nieuwe parel aan de kroon van 's-Hertogenbosch. Wonen in een kasteel, op een landgoed met prachtige parktuinen, water, bos en wuivend riet. Met het comfort van vandaag en de rust van vroegere tijden. Een zee van ruimte om u heen, maar ook de Maas en het Engelermeer. En naast de deur een professionele golfbaan.

  • Het kasteel bestaat uit 67 woningen, verdeelt over vijf woningtypen. De meeste woningen beslaan drie verdiepingen, enkele types beslaan zelfs vijf verdiepingen.

  • Als een mooie lelie ligt kasteel Leliënhuyze in het kabbelende water. Want rondom de kasteelmuren loopt een prachtig waterlabyrint. Direct daaromheen vindt u de parken, weiden, tuinen en bossen van landgoed Haverleij. Kasteel Leliënhuyze verrijst dan ook als een aangename en rustieke verrassing op uit dit overweldigende landschap.

  • Hoewel kasteel Leliënhuyze helemaal nieuw is, lijkt het de tijd te hebben vastgehouden. De statige oprijlaan, de brug, de torens op de hoeken en de kasteelpoort doen oude tijden herleven. De sfeer van weleer is eveneens terug te zien in de mooie en ambachtelijke materialen die gebruikt zijn.

  • Ook de indeling is klassiek: met in het hart van het kasteel een binnenhof dat dienst doet als gezamenlijk plein en daaromheen een binnen- en een buitenring waaraan de woningen liggen. Kasteel Leliënhuyze is ontworpen volgens de klassieke wetten van de geometrie met een buiten- en binnenring. Daartussen zijn openingen gecreëerd die uitzicht verlenen op de openbare kasteeltuinen.

  • Het kasteel kent een unieke afwerking. Zo zijn enkele woningen standaard uitgevoerd met een vide,2 of 3 terrassen, een tuin of een serre.

  • In de buitenring bevinden zich twee-onder-één-kap-woningen, poortwoningen en appartementen. De binnenring is opgebouwd uit geschakelde pleinwoningen rondom een intiem en sfeervol binnenplein. Dit autovrije binnenplein is ingericht met bankjes en in het hart staat een prachtige boom.

  • Kasteel Leliënhuyze (opgeleverd in 2005) Architect: Sjoerd Soeters

Copyright 2020 - @Lelienhuyze.nl

Q&A werkzaamheden Heijmans

Q: In de garages onder de torens zijn afdekkingen op de wanden gemaakt. Worden deze ook meegenomen worden. Recent heb ik deze grondig afgestoft/ geborsteld. Een stevige klus na ruim 14 jaar en wat kwam er veel troep af.

A: Heijmans gaat enkel het beton aanpakken, verder helemaal niets. Zo’n 30 cm vanaf de grond zal worden opgeruwd dmv stralen. Het beton daarboven zal worden geschilderd. Al het andere onderhoud is voor rekening vve/bewoners.

Q: In de mail wordt gemeld dat de parkeerplekken en de muren geheel vrij van spullen dienen te zijn. Ik heb een laadpaal op mijn parkeerplaats laten installeren. Ik neem aan dat deze niet verwijderd hoeft te worden en dat maatregelen worden genomen om schade aan de laadpalen (er zijn er meer in het complex) te voorkomen.

A: Dit  is helaas niet expliciet met Heijmans afgestemd en zij zijn momenteel nagenoeg allemaal op vakantie. Aangezien de laadpaal met goedkeuring van de VvE is aangebracht zal Heijmans hieromheen moeten werken. Er wordt niet verwacht dat dit een probleem is en dat het bedrijf wat gaat stralen hieromheen zal werken. Dit zal zeker nog met Heijmans besproken worden en zodra her duidelijkheid over is, zal hier een update over volgen.

Q:Zijn de parkeervakken gedurende het tijdsvak van stralen geheel niet toegankelijk is (dus ook niet in de avond/nacht) en is het in deze periode dan ook niet mogelijk om de electrische auto's via de eigen laadpaal op te laden.

A: De parkeervakken zijn in principe niet bereikbaar gedurende de periode waarin ze behandeld worden. Het vermoeden is dat het bedrijf wat gaat stralen, betreffende plaatsen gedurende de werkzaamheden afgaat zetten middels een lint o.i.d. Op deze manier willen ze voorkomen dat auto’s niet weg zijn als zij ’s morgens hun met hun werkzaamheden aanvangen. Omdat er gestraald word met een combinatie van (speciaal) zand en water zal er een behoorlijke hoeveelheid slib achterblijven, welke later weer door Heijmans verwijdert zal worden (aangeduid als veeg-activiteit in de planning). Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit verspreid en/of vastgereden wordt.

We zullen gezamenlijk even op dat moment ter plekke moeten bekijken en bespreken wat de mogelijkheden zijn. Een alternatief kan natuurlijk altijd zijn om met een verlengsnoer te laden vanaf een punt dat bereikbaar is. Iedere elektrische auto kan immers ook vanaf een reguliere stroompunt geladen worden wat dan wel wat langer duurt.
 
Q: Kloppen de data in het bij de mail bijgevoegde planningsoverzicht well? Auto vrijmaken 5-6? In week 34 moeten de auto's voor fase 1 uit de garage zijn, dus autovrij uiterlijk 16 augustus?
 
A: Het is onduidelijk waar de data van 5-6 enz in het planningsoverzicht vandaan komen, dit overzicht is vanuit Heijmans afkomstig.
De werkzaamheden starten in ieder geval in week 34 op 17 augustus. In de vroege ochtend van maandag 17 augustus dienen de aangegeven parkeerplaatsen die vallen in fase 1 dus geheel vrij te zijn van spullen en auto's.